Tekst

De werking van onze digitale administratie 

Willemsen-Belastingdienstadviseurs-en-Administratie-Digitale-administratie

Hoe registreert u uw administratie? Het verzamelen van bonnetjes, het printen van reeds elektronische facturen, gedownloade bankafschriften. Dit kan niet alleen eenvoudiger maar ook sneller en daardoor is uw administratie altijd up-to-date. Wij hebben hiervoor de ideale weg voor u gevonden. Waarin u zelf heel eenvoudig aan kan geven wat uw aandeel is in het voeren van uw administratie en de onze. Dit kan vanaf het uit handen geven van het volledige beheer tot ons enkel de puntjes op de i te laten zetten. Deze vrijheid zorg ervoor dat iedere bedenking om de digitale overstap te maken wegvalt. U heeft een partner die u dagelijks bij kan staan.

Wij zetten een aantal voordelen van het voeren van een digitale administratie voor u op een rij:

1.    Tijd efficiënt

Veel facturen worden per mail ontvangen en bankafschriften worden vaak niet meer op papier verstrekt.  Het is veel efficiënter om deze dan ook gelijk digitaal te verwerken. Een foto maken van uw kasuitgave of pinbonnetje en vervolgens direct naar uw administratie mailen is vaak de enige digitalisering die plaats dient te vinden. Bonnetjes die iedere ondernemer hinderlijk vindt om op te bergen in hun nu fysieke administratie.  De overige gegevens zijn reeds digitaal.  Zowel inkomende als uitgaande facturen kunnen automatisch doorgezonden worden naar uw administratie.  Daarnaast is een automatische koppeling met uw bank mogelijk.

2.    Altijd beschikbaar

Daar het uw digitale administratie systeem een online systeem is, kunt u altijd en overal bij uw administratie en boekhouding. Dit maakt een optimale samenwerking mogelijk. U kunt erbij, maar ook uw collega op een andere locatie én uw collega’s van Willemsen Belastingadviseurs en Administratie ter ondersteuning. Uiteraard kan niemand bij de gegevens zonder bevoegdheid.

3.    Besparing

Duurzaamheid en financiën gaan in dit geval hand in hand. Het momenteel printen van digitale gegevens, facturen, bankafschriften is kostbaar, zowel voor de gebruikte materialen maar met name voor de tijd die u hier aan besteedt. De koppelingen die wij gebruiken zorgen ervoor dat het opbergen van de gehele administratie iets wordt zonder dat u er naar om hoeft te kijken. 

4.    Debiteurenbeheer

Altijd, maar zeker in een tijd als deze, is een goed debiteurenbeleid essentieel voor de cash flow van een bedrijf. Aangezien uw administratie altijd bij is kunnen betalingsherinneringen door het systeem worden verzonden. Daarnaast is het mogelijk dat wij uw openstaande posten monitoren en uw debiteuren in uw opdracht benaderen bij te late betaling. Een externe partij dit beheer geven kan een ongemakkelijke verhouding tussen uzelf en uw klanten voorkomen.

5.    Veiliger

Wij werken samen met professionele partijen waardoor er altijd een back-up wordt gemaakt waar u op terug kunt vallen. U raakt nooit meer stukken kwijt én alle administratie is goed beveiligd tegen buitenstaanders. De beveiliging van het systeem zelf wordt tevens contant op peil gehouden. 

Vraag naar de mogelijkheden voor digitale administratie

Hoe veilig is een digitaal administratiesysteem?

Veel mensen hebben het idee dat een digitaal administratiesysteem minder veilig zou zijn dan het huidige systeem. En veiligheid is natuurlijk één van de essentiële aspecten van goede administratie. Door samen te werken met vertrouwde partners is een goede, up-to-date beveiliging gegarandeerd. Daarbij is het mogelijk om zelf door middel van een wachtwoord toegang te hebben tot uw account of zelf uw administratie te voeren waarbij wij de helpende hand zijn.

“Maar ik ben niet zo goed met computers.”

Ook de angst om het programma niet te begrijpen is een veel gehoorde opmerking. Het online programma voor de administratie is zo opgezet dat het simpel te beheren is, een automatisch systeem. Wij leggen u de werking dan ook graag, mondeling of via de telefoon uit. Daarbij is het natuurlijk ook mogelijk dat wij uw administratie in dit systeem verwerken en dat u (de eerste periode) alleen online meekijkt. 

Hoe werkt digitale administratie bij Willemsen Belastingadviseurs en Administratie?

Wij richten de administratie voor u in, koppelen uw bankmutaties aan het boekhoudprogramma en de digitale facturen aan uw administratie. Het is mogelijk om een persoonlijk account te koppelen aan ons ‘hoofdaccount’. Op deze manier kunt u uw eigen administratie en/of facturen online inzien. Daarnaast kan er voor gekozen worden om de administratie hierin door uzelf bij te werken. Werkt u al met reeds voor u vertrouwde boekhoudkundige software? Dit hoeft zeker geen belemmering te zijn, bijna alle software kan gecombineerd worden met onze oplossing.

Heeft u vragen? Ziet u mitsen en maren in een online administratie systeem? Neem dan contact op met Willemsen Belastingadviseurs en Administratie. Wij vertellen u graag meer over ons online systeem.

Willemsen Belastingdienstadviseurs en Administratie logo
Willemsen Belastingdienstadviseurs en Administratie

Alle rechten voorbehouden - Willemsen Belastingdienstadviseurs en Administratie 2024

Site-Index | Privacyverklaring | Cookieverklaring | Designpro.nl | Z-IM.nl

Ik heb advies nodig

Heeft u advies nodig? Of wilt u meer informatie?

Afspraak maken

Bent u benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?